Jumlah pengunjung setakat ini .

Google+ Followers

Sokongan korang amat , amat , amatttttt dihargai .... ummmmuuuah!

March 09, 2011

pintu oh pintu......

Hari Isnin yang lepas adalah "hari pintu" sedunia bagi aku sefamily....sebabnya.? ok..meh aku cite start dr hari siang sampai malam ye...

Siang....

-Hubby's lunch hour .
Selalunya lepas makan , lepas salam2 ngan aku & anak2 dia yg akan tutupkan pintu siap kunci grill.Tapi terkejut la jugak bila aku buka pintu masa ayah kepada anak yg aku asuh tu datang nak jemput anak dia , pintu grill tu luas ternganga . Memang la kalau ikutkan benda kecik je... tapi selalunya memang grill tu sentiasa terkunci sebab takut kalau2  ada pulak anak2 yg terlepas keluar .Bila aku tnya kat abang , mcm ni dia jawab..

Aku  : Apsal masa balik makan tengahari tadi abah x kunci pintu grill?
Abah : Abah kuncilah..ntah2 ibu yg kuar buang sampah terlupa kunci pintu , nak tuduh org lak..cuba la jgn nak main tuduh2 je...abah x penah lupa tau nak kunci , bukan setakat kunci , abah siap double check lagi...bla bla bla bla...

e'eh..aku tanya sikit , panjang pulak ceramah dia..tapi belum sempat dia buat ucapan penutup , kakak menyampuk...sambil cekak pinggang , dia buat gaya macam mak Joyah , dia pulak bagi ucapan pembangkang..

Kakak : Cop cop...kakak nampak abah x kunci pintu grill tu sebab kakak x dgr pun bunyi kunci kan qira kan.Pastu masa ibu tgh semayang kakak bukak pintu sebab nak letak kasut syahir kat luar , kakak tengok pintu grill tu terbukak.Kalau x caya cuba tanya Qira.

Kemudian Qira pulak sambung.

Jepun :Ha'ah , betul betul betul ( Upin Ipin lah pulak )

Abah : Ok ok ok...case close...I'm sorry..!!!!!

Malam....
Nak g kedai beli megi...( malas nak masak !!!!)

Masa nak kuar , tangan kanan aku pegang beg duit ngn henpon , tangan kiri pegang seplastik sampah.Memang aku yg last sekali kuar dr umah , tapi kebiasaannya abg dh  siap bawak kunci keta yang ada kunci umah sekali...Sebaik je pintu rumah tertutup....

Abah : Ibu , ibu ada bawak kunci rumah kan?
Aku : X der , nape?

Abah raba2 poket seluar , pastu dia pandang aku sambil tersengih- sengih.Hmmmmmmm....kalau aku yg tertinggal kunci tu gerenti muka dia mcm cuka tumpah.Tapi sebab dia tau dia yg salah, so......dia terus naik tingkat atas pinjam hammer & kain. Sekali ketuk je..pintu tu pun terbuka..."Lain kali gantung je kunci tu kat leher "...sempat aku perli dia , pastu cepat2 aku turun tangga sebelum dia tarik tinge aku...he he he ...

Lewat Malam.....( Sebelum nak suap megi dalam mulut...)

Sayup2 terdengar suara jiran bawah dan anak2nya panggil aku....Aku jenguk ke tingkap..."Nape ? ringkas je aku tanya.Geram pun ader gak sebab x sempat lagi nk telan megi...hi hi hi... " Pintu keta tu mmg saje dibukak ke? jiran aku tu tanya sambil memuncungkan mulutnya ke arah keta aku..Rupa2 si Jepun lupa nk tutup pintu keta masa balik dr beli megi tadi...

"Errrrrr....tolong tutupkan boleh x ?Tima kasih ye....." Selamba je aku minta tolong kat jiran aku tu...he he he 

Dan aku pun mula menyuap megi kari...nyum nyum nyum nyum......
Post a Comment

.

.
.

.

.

.

.

.

.
.