Jumlah pengunjung setakat ini .

Google+ Followers

Sokongan korang amat , amat , amatttttt dihargai .... ummmmuuuah!

December 31, 2010

Datang Dan Pergi...

Besok 2011 tiba . meninggalkan 2010 yang penuh dengan macam2 cerita....aku pasti bila masuk tahun baru je...mesti ader la azam baru yang kita pasang...hmmmm...soalannya dah tercapai ke azam thn 2010?...aku x nak tanya orang lain , aku tanya pada diri aku sendiri...apa yang dah aku capai thn 2010 ni...

Seingat aku la...azam aku thn 2010 yg lepas....

1 ) Aku nak ajar 2 orang anak dara aku membaca dan pastikan kakak ( Izma Nurul Syafiqa ) boleh membaca sebelum umurnya 5 tahun.

Alhamdulillah , aku berjaya menunaikan azam aku yang pertama.Walau pun pada peringkat awal macam nak tertanggal jugak anak tekak aku mengajar puteri - puteri aku yang 1001 perangai nih..Lebih - lebih lagi si Jepun.Dalam masa 3 bulan kakak sudah boleh menguasai kemahiran 3M ( membaca , mengira  dan menulis ) .Syaqira pun sudah menguasai kemahiran 3M jugak, tapi dengan definisi yg berbeza ( membebel , menyepah , mengacau ) hi hihi...Apalah yang budak umur 2 thn tu tahu?.

.2) Buat kelas tusyen untuk anak - anak Vista Seri Alam.

Berbekalkan Diploma yang aku ada , aku telah berjaya memperolehi seramai 36 orang murid . Mereka terdiri dari pelajar2 sekolah kebangsaan dan sekolah jenis kebangsaan .Dalam ramai2 tu ada seorang murid istimewa , sorang pelajar yang berasal dari India dan sorang kanak2 genius.Aku cerita sikit pasal kanak2 genius ni...Umurnya  6 tahun , tapi dia boleh menyelesaikan masalah Matematik murid tahun 3 . Apa yang menarinya..Bila aku buat ujian EJAAN / SPELLING , anak ini sering menaglahkan pelajar2 tahun 4,5 dan 6.Alhamdulillah dia berjaya mendapat kelas pertama untuk tahun Satu.
Aku juga x lepas dari umpatan masyarakat sekeliling yang mempertikaikan kebolehan aku mengajar . Ada jugak yg inginkan bahan bukti yg menunjukkan aku ada kemahiran mengajar..Hm..aku x salahkan diorng...yelah masa depan ank2 diorng di tangan aku. Tapi aku mampu tersenyum bila pelajar2 yang mengambil UPSR te;ah berjaya dengan cemerlang . Dan apa yang paling aku puas hati , anakku Si Jepun boleh membaca sifir 2 - 6....Bukan nak berlagak...tapi aku jugak berhak untuk itu kan...

WELCOME 2011

ada azam yang telah aku buat untuk tahun 2011...nak tahu apa...hmmmmmm...aku ingin lakukan dulu...bagi aku masa 3 bulan...tiba waktunya nanti aku cite kat korang ye.....apa - apa pun semoga hidup kita semua lebih berkat dan dirahmati oleh Allah S.W.T.....Selamat datang 2011

.

.
.

.

.

.

.

.

.
.