Jumlah pengunjung setakat ini .

Google+ Followers

Sokongan korang amat , amat , amatttttt dihargai .... ummmmuuuah!

March 08, 2011

aku , anak2 & henpon...

hari  ni lengkap lah insiden henpon di tamatkan riwayat nya oleh anak2 bertuah aku...termasuklah aku sekali...

start dari Kakak...
Masa umur dia 4 thn , dia masukkan henpon abah dia kt dlm kuali yg ada kat dlm sinki...kuali tu pulak penuh dgn air...tapi henpon tu sempat diselamatkan , sebab aku ternampak kejadian yg sedang berlaku...


Jepun pulak.....
zaman baby ...dia mmg suka masukkan benda dlm mulut....masa tu aku baru lah nk merasa pakai henpon yg canggih sikit...mula2 rasa pelik gak apsal la henpon xder bunyik selama seminggu...bila hubby bukak bateri nya...dah hijau....isk isk isk.....dasat sungguh penangan air liur dia..

Dan giliran Bulat pun tiba...
Pagi tu , sama seperti hari 2 yang lain...anak2 akan bersidai di tingkap sebab nk babai abah diorng yg nk pegi keja...mula2  xder apa2 yg pelik...kemudian baru aku perasaan henpon kakak , hadiah besday dia dari atuk dah xder kat tempat biasa...puas aku cari satu umah..x jumpa jugak..nak di jadikan cerita ...hati tergerak nak g buang sampah....sampai je aku kat bawah..aku ternampak satu objek yg agak familiar...."Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh......kakak...kau turun sini..tengok apa yg ader dlm longkang ni!"

hmmmmmm....yg selebihnya x payah aku cite....memang dh sah henpon kakak dh mati lemas dlm longkang tu....termenung aku kejap...cuba ingat balik mcm mana henpon tu blh lepas ke dlm longkang pulak...Hmmmmmmmmmm.....si Bulat punya keja rupanya..pagi tadi masa dia nk babai abah dia, aku perasaan dia tgh memegang something, tapi aku x perasan yg benda dia pegang tu henpon....

Aku...erk....he he he ...
Insiden ni memang x di sengajakan...berlaku tahun lepas...eeeeeee..malu lak nak cite...

Sebagai full- time housewife..kemas rumah , masak dan basuh baju memang dah jadi acara wajib untuk aku setiap hari..Tapi kadang2 , aku perlukan pertolongan hubby untuk meringankan sikit kerja aku nih..Yelah..kalau semuanya aku buat , mmg x larat beb...so aku dah bagi satu tugas yang paling senang kat dia...Tolong kumpulkan semua baju kotor termasuklah baju2 dan jeans yg dia pakai masa kerja..

Dipendekkan cite , satu hari tu dia "ngelat"...Dia x tolong pun aku kutip baju2 kotor , dia kuar g kedai dgn anak2...Maka aku ni yg tengah bengang , kutip lah semua baju kotor , termasuklah semua seluar2 jeans dia yg tersangkut kat belakang pintu..Terus aku sumbatkan semuanya kat dalam mesin basuh...sampai saja hubby ngn anak2 dari kedai...tersengih2 dia bila dia terdengar bunyik mesin basuh..

Abah : Ibu dh kutip semua baju kotor eh..
Aku  : Diam je sambil jelir lidah kat dia....

1/2 jam kemudian...

Abah : Ibu dah kutip sekali ke seluar jeans yang abah sangkut kat belakang pintu tu ?
Aku  : Dah....
Abah : Brg2 dlm jeans tu ibu letak mana ?
Aku : Ibu x check pun , ibu masuk terus dlm mesin basuh...
Abah : Henpon sekali ?
Aku : Hah!!!

Cepat2 aku matikan suis mesin basuh dan tarik keluar semua seluar jean...tapi..belum habis pun semua kain tu aku keluarkan , aku ternampak satu objek yg sangat2 aku kenal......arghhhhhhhhhhhhhh.....aku tgk skrin henpon tu dh mcm akuarium....

Aku : Sorilah abah...ibu x tau yg ader henpon kat dlm jeans tu...selalunya abah bawa sekali kemana2...
Aku buat muka sedih.....sumpah aku x sengaja....hi hi hi...
Post a Comment

.

.
.

.

.

.

.

.

.
.