Jumlah pengunjung setakat ini .

Google+ Followers

Sokongan korang amat , amat , amatttttt dihargai .... ummmmuuuah!

October 25, 2012

Tolong Lah.....Cukup Lah .....

Fuh...tajuk en3 kali ni mcm kronik sangat bunyik nye...ha ha ha 

Assalamualaikum kengkawan...hari ni aku rasa mcm nk meluahkan perasaan yang dah lama berbuku kat dalam hati ni....tapi sebelum tu...mcm biasalah ye...nak mintak mahap dulu klu ada yang akan terasa dgn isi kandungan blog merapu aku ni...

Healthy Image Diet Formula? London Weight Management ? Slimberry ? Sendayu Tinggi ? Pil Binari ? Herbalife ? Alpha Lipid ?

Hah ...apa lagi?

Kelas Aerobik ? Cd poco - poco ? Puasa ? Diet ? Makan buah - buahan ? X Makan malam?

Hah...apa lagi...?

Banyak pulak soalan nye ye...hmmmmm...

Aku sure korang kenal bebenor dengan nama2 produk yg aku list kan kat atas kan... apa lagi...produk2 dan cara untuk mengecutkan badan lah...

Aku x marah kalau kawan2 aku kat luar sana nk mencari rezeki dengan menjual produk2 ni...tapi masalahnya...

aku pelik dengan golongan orang2 yg menjual produk2 ni...kadang2 pengetahuan diorang ni mengalahkan doktor pulak...paling aku x tahan tu ada pulak yg berani gerenti produk diorng tu selamat untuk semua orang...tapi bila aku tnya mana pelekat hologram atau cop KKM...masing2 mulalah bagi alasan..kononnya produk diorng tu bukan ubatlah , produk belum established lah...

Ada satu alasan yang paling aku nak gelak ..." Ubat ni belum meluas lagi kat pasaran...tu yang tengah cari org badan besar mcm awak ni...untuk jadi testimoni..."

What?....
Apa ingat kitorang yg "comel" ni orang utan ke nak jadi bahan eksperimen? Kalau betul kurus ok jugak...tapi klu mampus mcmne?

Ikhlas dari hati aku katakan...aku dh TAK BERMINAT nak cuba produk2 ni....

klu korang mengikuti blog perkembangan blog merapu ni mesti korang dh sedia maklum yang aku dh didedahkan dengan benda2 mcm ni sejak aku berumur 10 thn lagi...

sebabnya.....
aku lebih rela berbadan macam ni asalkan kesihatan aku terpelihara dari menanggung seksa ....SEKSA?

hanya orang yang pernah mengalaminya sahaja yang tau...

RM 10 punya pasal je.....


Kalau boleh aku nk sentiasa berfikiran positif pd setiap orang...tapi jauh di sudut hati pasti akan berdetik ..."don't judge the book by its cover" dan akhirnya...

cite nye camni...

mcm biasa aku tolong hubby kipas sate..tokey kedai ni pempuan...pakaiannya melambangkan dia ni orng alim...
Masa aku baru nk buka khemah pun siap pesan baca ayat 2 suci untuk mengelak gangguan dan dengki khianat...

Mula2 aku tengok dia mmg peramah , agak selesa bekerja kat situ..sempat jugaklah aku beli lauk kat kedai dia...3 jenis lauk , udang , ayam dan ikan ...hanya 10 ringggit...

keesokkannya...

mcm biasa perniagaan pun bermula...customer mula dtg...tapi yg sorang ni bayar dengan duit" besar"...hubby pergi ke kaunter untuk menukar duit...tiba2..

tokey kedai : sewa semalam belum bayar kan?
hubby : ha? belum bayar...dah la kak...shima ckp dengan saya dia dah bayar
tokey kedai : mana ada...semalam bayar duit lauk je...
hubby : nanti jap saya g tanya dia.

dengan muka x puas hati...

hubby : ibu , semalam ibu dh bayar ke belum duit sewa?
aku: dah..kan ibu dh cite kat abah semalam..
hubby : habis tu nape akak ckp kita belum bayar duit sewa?
aku : dah bayar lah....dia lupa kot...nanti ibu g jumpa dia..

aku pergi ke dalam kedai berjumpa dengan tokey kedai yang bertudung labuh.....dah x der senyuman manis dah...yang aku nampak hanya muka yang mencuka...mcm baru tertelan pokok asam jawa...

aku : kak , duit sewa semalam kan saya dh bayar..
tokey : mana ada?..klu dah bayar mesti akak ingat...! ( suaranya agak meninggi ....aku ketap bibir...)

aku : kan saya dah bayar sebelum balik semalam...( nada suara aku masih lembut lagi...)
tokey : semalam kau cuma bayar duit lauk je...10 ringgit...duit sewa kau x bayar lagi kau terus balik...

tangan aku dh mula menggigil...bukan sejuk tapi dah mula rasa nk ramas2 mulut dia yang x der insuran tu...

aku: cuba akak ingat balik , kan saya bayar sekali dengan duit lauk...masa tu.... ( aku x sempat nk habis explain )
tokey : dah la..dh bayar dah la..awak nak tipu ke x itu urusan awak ngn Allah...saya nk cari rezeki yang halal...dh...g bakar sate awak tu...

tokey kedai tu bangun dari kerusi kaunter dan terus berlalu tanpa memandang aku...

aku menuju ke arah hubby...

aku: abah, panggil budak yg tengah jaga lauk tu...dia yang pulangkan baki duit ibu semalam...
hubby: iwan..meh kejap...

iwan ( pembantu kedai )

hubby: iwan..semalam sblm tutup kedai..ada x iwan bagi kat akak shima baki duit singgit..

iwan mengerutkan keningnya...cuba nk mengingat balik...

iwan: ada..nape bang?
hubby : ha...kau dengar ni...semalam kak shima beli lauk...harga 10 ringgit...dia bayar kat kau kan..
iwan: ha'ah...( sambil mengangguk laju )
hubby: ok..pastu...tokey tanya berapa harga sate yg anak dia beli...harga sate tu 6 ringgit...tapi kak shima kau ckp kat tokey...x payah bayar...kak shima top up lagi 4 ringgit utk bayar duit sewa kedai...tapi kak shima hulur duit 5 ringgit sebab x der duit kecik...pastu tokey bagi duit tu kat kau dan srh pulangkan baki lagi singgit...betul  x? ( panjang betul explanation laki aku....si iwan ni pulak x henti angguk2 kepalanya...dalam hati aku ni..."YA Allah....bantulah kami...)

tiba- tiba...

iwan : ha...betullah...itu kan duit sewa smlm...tokey pun ckp...baki duit tu utk duit sewa
hubby: okey...kau g explain balik kat tokey kau...abang malas nk gaduh2..tapi klu dia masih x ngaku abg boleh bayar...

tokey : ( menjerit dari dalam kedai...) iwan!...apa benda yg kau sembang tu...dh x der keje ke?

kelakuan tokey tu mmg amat berbeza dari hari sebelumnya...huh...10 ringgit punya pasal jek?

aku perhatikan je iwan tu bagi penjelasan pada tokey kedai...nampak dah kekenduran pada wajah dia yng marah tadi...tapi dia dh x dtg pada kitorang..terus naik ke tingkat atas kedai...iwan datang balik kat kitorang...

"kak, saya dh cite dah..dia x ckp apa pun...dia ckp yelah je..."

sehingga kedai ditutup...kitorang x nmpk pun kelibat dia...

.

.
.

.

.

.

.

.

.
.