Jumlah pengunjung setakat ini .

Google+ Followers

Sokongan korang amat , amat , amatttttt dihargai .... ummmmuuuah!

January 03, 2011

Dia yang aku kenal


2 3 hari  ni aku asyik tulis cite pasal anak2 je kan..He he ..maybe sebab teruja dgn kawan aku yang sorang ni.Aku tumpang gembira bila akhirnya dia mendapat " Hadiah Dari Kesabaran " pada Ramadhan yang lepas..
Aku pasti tahun 2010 telah meninggalkan banyak kenangan pada nya.Aku nk cite sikit macamne aku kenal minah sorang nih...


1999....
Sesi perkenalan dalam kelas Diploma Pra Sekolah..

Lepas sorang... sorang memperkenalkan diri masing2...Masa tu aku duduk kat belakang...masih shy shy girl...yelah dalam kelas ni aku je yg "terlebih"...aku takut kalau aku duduk depan , member belakang x nampak pulak...Dalam hati tengah gabra....apa aku nak cakap karang nih...dalam pada tengah dok pikir tu...tiba -tiba..."Assalamualaikum kawan-kawan semua , nama saya Norlinda Bte Johari , saya adalah anak jati Johor...bla bla bla......".....mata aku x lepas dari memerhatikan dia..." Minah ni mesti selalu masuk pertandingan debat...tangan dia x reti dok diam..melayang ke sana ke mari...suara pun skema jek...." bebel aku dalam hati...Sesi perkenalan selesai , rasa macam nak g tegur dia , tapi x tau camne...coz aku tengok ramai pulak geng dia...Akhirnya aku cuma mampu senyum je dari jauh....eh!!!..dia balas la...ceh macam nak ngorat awek lak....

Pada suatu hari...
Seorang Ustad ni telah membuka peluang untuk aku lebih mengenali minah ni...Aku dan minah ni telah digandingkan untuk menjadi AJK untuk program "Khemah Ibadah "...AJK  bahagian apa...hi hi hi...bahagian makanan..sangat sesuai...Masih segar lagi dalam kepala otak aku nih macam mana huru - hara nya kami berdua mengerjakan ustad ni...Sampai jahanan pintu kereta wira aeroback nye aku kerjakan. Dan macam - macam peristiwa yg berlaku semasa menguruskan Program , tanpa sedar telah merapatkan lagi hubungan kami. Minah ni jenis yang sangat selamba...aku ingat lagi..pada mlm kami berada di Gunung Pulai...dek kerana terlampau lapar..dia telah menghabiskan 1/2 biji tembikai yg telah disediakan untuk peserta khemah ibadah...pagi besoknya bila geng2 yg lain tanya...dengan muka selamba dia jawab..."beruk dah makan..."...

3 Tahun Yang.....

Walaupun dia ni anak bongsu tapi dia ni kuat semangat...macam2 peristiwa suka duka yang terjadi dalam hidup dia...tapi dia tetap tabah dan mengukir senyuman walaupun dalam hati Allah saja yang mengetahui..Sepanjang aku mengenali Norlinda...memang ramai "mamat-mamat kolej" yang nak cuba memancing hatinya ...Tapi akhirnya Syed Muhamad Redha adalah  pemenangnya...

Masa zaman belajar tu kitorang pernah berangan-angan , apa gelaran bila sudah ada anak nanti...Hmm...dia "ummi"..aku  "ibu"...maka sejak hari kitorng berangan-angan tu kami pun memanggil satu sama lain dengan gelaran itu...Cuma kadang- kadang minah ni selalu menyakat aku...dia panggil aku "Labu"..

Hmmmm..banyak sangat kenangan aku dengan minah ni....lain kalilah aku cite ye..kalau nak tau lebih banyak pasal minah ni...g lah jenguk blog dia...buat ummi...you'll always in my heart.....




.

.
.

.

.

.

.

.

.
.