Jumlah pengunjung setakat ini .

Google+ Followers

Sokongan korang amat , amat , amatttttt dihargai .... ummmmuuuah!

February 10, 2011

Hari yang panassssssssssssssss !!!!!!!!!!

Sejak anak2 dara aku cuti - cuti Malaysia @ umah atuk ngn wan diorang , aku dah jadi penunggu suami yang setia kat anak tangga vista aku nih.Yelah , kalau cukup korum biasanya amat jarang sekali aku "menebeng" kat tangga nih..tapi disebabkan si Bulat nih dah pandai lak tunjuk muka boring , maka hampir setiap petang aku kena bawak dia jenjalan kat keliling vista sambil tunggu hubby balik.

Bukan aku x suka nk jenjalan , tapi kalau dh jenjalan mesti akan terserempak ngan jiran2 yg sangat "peramah".Kang kalau x tegur kot  diorng kata aku menyombong pulak.Tapi kalau dah dapat berborak......almaklumlah...dari satu topik ke satu topik...

Teringat aku tntg kisah satu petang...sedang aku meladeni Si Bulat , ader la 2 3 org suri-suri yang duduk jugak lepak2 kat situ.Apa yang aku perasan ader jugaklah muka2 baru yg join sekali.Maka seperti biasalah , bila ader muka baru mesti ader sesi suai kenal.Aku pun dengan ramahnye memperkenalkanlah diri aku. Ala ...setakat bagitau nama , berapa orng anak..itu je lah...tapi tetiba ader la salah sorang dr kakak2 yg melepak tu mengeluarkan statement yg bikin telinga aku panassssss...

"Dia ni dulu cikgu, dah elok2 ngajar gatal nk kahwin.Pastu bila dah kawen jadik cikgu jugak.Tapi kat umah je la..keh keh keh"
 Pehhhhhhhhh...berdesing siot telinga aku..Apa problem dia nih Suka ati aku la nk duk umah ke , nk duduk kat bulan ke...Tapi aku x menjawab..Aku senyum jek sambil menjawab " Dah rezeki nye kat umah , senang sambil mengajar sambil jaga anak"..

"Ahli2 mesyuarat tingkap" yang baru2 tu juz senyum jek....Aku ingat kan dah habis dh sesi mendesingkan telinga aku, rupa- rupanya....

"Memangla dia suka duk kat umah , senang dia nk membuteeee...."

Ini sudah lebih , dgn pantas aku dukung Bulat dan memulakan langkah untuk memanjat tangga..Sambil mendaki tangga aku bagi sedas...

"Naik dulu lah ye , nak buat apa - apa yang patut , burung pun dah balik ke sarang" pastu aku pun terus masuk umah ....x kuasa aku nk melayan...buang karen jek...huh!!!

.

.
.

.

.

.

.

.

.
.