Jumlah pengunjung setakat ini .

Google+ Followers

Sokongan korang amat , amat , amatttttt dihargai .... ummmmuuuah!

December 10, 2010

Driving License 4 Miss Chubby !!!!

Aku tengok orang lain bawak keta...aku pun teringin gak nak bawak keta..
Sebelum amik lesen memandu..ayah dah ajar aku bawak keta sikit2...tapi cara ayah ajar....emmm..mengalahkan guru besar pencen...( jgn marah ha...) First time aku amik lesen keta masa aku 18 thn..tapi terhenti kat tengah jalan coz aku sambung blaja...Masa umur aku 22..aku g amik kelas memandu sekali lagi...berhempas - pulas la aku  belajar bawak keta...hinggalah sampai hari kemahiran memandu aku diuji oleh "pakcik" JPJ...

Side Parking...Lulus...Naik Bukit ....Lulus..Kini tiba masa Ujian Jalan Raya...sementara tunggu giliran ,sempat jugaklah telinga aku ni mendengar komen2 dr kengkawan yg dh buat ujian j/raya tuh...

Suara A : pegawai JPJ tu garang kau....
Suara B : pegawai yang test aku tu ok je...siap suruh berenti kat kedai beli air.. he he ..
Suara C : pakcik JPJ tu siap suruh aku pilih sendiri mana satu jalan nak pegi...
Suara A : Untunglah korang...orang JPJ yg duk dalam keto ngan den tu sonyap jo....takut den...

Begitulah lebih kurang perbualan mereka....x lama lepas tuh..sampai la giliran aku...Bismillahirahmanirrahiiiimm...aku hayun kaki menuju ke kereta yg dah sedia menunggu..." Copek sikit daro..!...jerit pakcik JPJ tuh....aku dh mula menggigil...masuk je dalam keta..aku pun buat la apa yang patut...keadaan mmg sangat x selesa...sebabnya...situasi masa tu ibarat..."dua ekor anak gajah tengah menunggang kancil..."..." tak meletup ke tayar keta nih?"...bisik aku dalam hati...

Sambil menyelak - nyelak fail yang ada kat peha ..( sebenarnya bukan peha...tapi perut..)..Pakcik JPJ tu ckp..." kau pilih la sendiri mano kau nak poie...jgn balik umah dah la..."haish...sempat lak dia buat lawak...aku pun bawak la keta mcm biasa...antara perbualan yang aku ingat - ingat lupa....


Pakcik JPJ  : Sihat botul kau ni daro...
Aku            : Alhamdulillah...
Pakcik JPJ : Kau kono kuruih ( kurus ) badan kau nih..sok kot  takdo orang ndak kek kau...
Aku           : ( Senyum je....hati sudah mula panas...grrrrrrrrrr)
Pakcik JPJ : Tak pun kau kawin yolah ngan den ha ha ha ha ...(gelak sampai bergoyang - goyang perut...)
Aku           : Boleh...peh ni jom ikut balik umah..jumpa ayah...
                    ( aku dah geram..rasa mcm nak henyak je perut dia.....)
Pakcik JPJ : Abah kau orang mano ?
Aku           : Orang sini je ( Bahau ) tapi keje kat Jelebu
Pakcik JPJ : Jelebu kojo apo ? 
Aku            : Balai Kuala Klawang
Pakcik JPJ : Balai apo ? Balai Bomba ko?
Aku           : Balai Polis
Pakcik JPJ : Abah kau polis biaso ko mato - mato? ( Dia dah mula pandang aku...cuak la tu...)
Aku           : Dia OCS kat balai tu...
Pakcik JPJ: Sapo namo abah kau ?
Aku           : Kan ada dalam borang tu...( aku muncungkan mulut ke arah borang yang terletak atas perut dia )
Pakcik JPJ : Laaaaaaaaaaaaaaaaaa..( sambil menepuk dahi..)
Aku           : Apsal? salah jalan ke ...?
Pakcik JPJ : Kau ni anak abang Din ke? Pakcik kona abah kau ni....( tetiba je suara dah jadi lembut )
Aku           : Aku diam je....( dia terus mengomel ..citelah camne dia kenal ayah aku....aku pun dah lupa apa dia ckp...)

Akhirnya aku berjaya jugak dapat lesen keta...kat sini  kan ...aku nak bagi cadangan la kat JPJ..pasni tolong la bagi keta yang lebih selesa untuk pelajar2 yang sesaiz aku ni...bukan kesian kat aku...tapi kesian keta Kancil tu......kenapa...? LU PIKIR LA SENDIRI.....ha ha ha

.

.
.

.

.

.

.

.

.
.