Sokongan korang amat , amat , amatttttt dihargai .... ummmmuuuah!

Jumlah pengunjung setakat ini .

January 20, 2011

Keheningan Di Pagi Jumaat

Rentetan dari rungutan oleh Cik Norita Jalil dia pun ader blog gak tau.. maka aku menggagahkan diri untuk menghabiskan en3 pasal kelahiran hero tunggal aku .Walaupun aku dilanda batuk yang teruk malam ni.

Menusuk ke tulang hitam.
Sapa yang pernah masuk ke Operation Theather (OT) , mesti rasa pelik , apsal la bilik tu sejuk bangat...Bagi aku yg dah 3 kali masuk kat OT tu ,setebal2 lemak kat badan aku ni pun masih terasa sejuk nya bilik OT tu.Tapi kali ni nasib aku kurang baik coz , sebaik sahaja aku di alihkan ke meja bedah , aku bersin x henti2...sampaikan pakar bius tu terpaksa bungkus aku dgn kain 3 lapis kain selimut.Bila dia tgk aku dah ok sikit , baru lah diorng buka selimut tu dan menyiapkan aku untuk di operasi...


Aku di bius 2 kali sebab suntikan yang pertama langsung tidak memberi kesan.Tapi sakit nya bila jarum tu masuk kat tulang belakang ni..Allah saje yang tahu..Setelah diorng pastikan yang kaki aku betul2 dah x leh gerak .Maka proses mengeluarkan "insan baru" ni pun bermula....

Aku x henti2 berselawat sambil melayan lagu2 raya yang berkumandang di corong radio...hmmmmdlm OT pun blh dgr lagu raya..Segalanya berjalan seperti biasa...hinggalah secara tiba-tiba dada aku sakit...Sakit yang amat sangat...dan serentak dengan itu tekak aku rasa loya.Tapi aku tahan kan..Sampai satu tahap aku sudah tidak mampu menarik nafas , aku cuba batuk ...batuk...dan batuk lagi...

Aku  : Doktor , dada saya sakit..uhuk uhuk...(Aku cuba batuk tapi separuh dari badan aku yang kebas membuatkan aku susah nak batuk...)

Suara sapa ntah : Sakit macam mane ( Suara tu tanya sambil membuka topeng oksigen yang aku pakai..dan dia tutup semula..kali ni aku tengok ada asap yang keluar dari topeng gas tu )

Perbuatan HA tu makin memburukkan keadaan aku...aku batuk lagi...kali ni sampai terangkat kepala aku..Doktor Hayati dan anak2 buahnya terpaksa menghentikan pembedahan

Dr.Hayati : Shima , baby you belum keluar lagi ni...Istighfar banyak2...Selawat...Mengucap...bla bla bla...

Aku dah x dengar apa - apa....adakah......?

Aku rasa pipi aku sakit ...dan ada manusia yang sedar menampar pipi aku

"Shima , Shima....kalau awak dengar , kelipkan mata awak..."

Aku kelipkan mata , tanda aku faham arahan dia dan macam nak bagitau dada aku dah x sakit , tapi pipi aku pulak yang sakit..

"Jangan tidur ye..sekejap je lagi baby keluar...dada awak sakit lagi tak ? Awak dengar suara saya tak? bla bla bla...."

Macam2 soalan dia tanya kat aku tapi aku cuma kelip2 kan mata je...setiap kali aku cuba melelapkan mata , satu tamparan halus akan singgah di pipi aku...Dalam kemamaian aku dapat dengar suara Dr. Hayati menyuruh suamiku masuk. "Nurse , tolong panggilkan husband patient ni , stanby kat luar ye..get ready for his baby "

Hampir saja aku lelap , tiba2 aku terdengar satu suara halus ...."Shima , cuba tgk anak awak ni , lelaki ke pompuan?" Aku tengok doc sedang memegang sesuatu...tapi kenapa kebiru-biruan? "Kenapa anak saya biru doc?" Sempat pulak aku tanya.."Eh , saya tanya jantina bukan kaler dia...cepat ..lelaki ke pompuan ?"  Aku dengar ada tawa kecil dari doktor tu...Aku minta dia dekatkan sikit baby tu sebab aku ni kan rabun...Sebaik saja aku dapat tengok "belalai" baby tu..Air mata ku terus berjuraian.."Alhamdulillah ,saya dapat anak lelaki ye doktor.." Sebaik sahaja aku sahkan jantina anakku , sepantas kilat baby ku dibawa pergi..." 

Tak lama lepas diorng jahit balik perut aku , diorng pun tolak aku keluar.Aku terdengar suara suami yang bertanya kepada doktor yang ada kat situ.

Hubby : Macam mana keadaan dia doktor.
Dr       : Dah ok , tapi kite x boleh bagi dia tidur dulu.Lepas 1 jam , kalau semuanya ok , then kite bagi dia tidur.
Hubby : Buatlah apa yang patut doktor , asalkan dua2 selamat.

Kenapa abang cakap macam tu..?

Kenapa dengan anak aku ?

Mana dia ?


Jawapannya..........?

No comments :

.

.
.

.

.

.

.

.

.
.