December 02, 2010

Sekolah Kebangsaan Petaseh , Kuala Klawang , Negeri Sembilan (ASRAMA )

Pada tahun 1991 aku  mendapat tawaran ke sekolah rendah berasrama...masa tu seingat aku sekolah ni antara sekolah yg terawal wujudkan asrama untuk budak2 sekolah rendah...

Mula2 masa nak g seronok sangat..yelah ..masa tu baru 10 tahun...apalah yang aku tau...
Sampai aje kat sekolah ni aku dah mula cuak..." Sekolah apa pulak kat tengah2 hutan ni...atas bukit lak tu..."
Sampai masa....mak ngan ayah pun balik...rasa mcm nak nangis ( mmg dah nangis pun...) tapi x der la sampai nak meraung...mak bekalkan aku dgn mcm2 makanan..dia tau aku ni selalu kebulur tgh2 mlm....rendang , biskut  2 3 macam...erm...thanks mom....sambil melambaikan tangan mak sempat ckp.." hari Ahad nnt mak datang"...isk..isk..isk..
                                                                     Lencana Sekolah


                                                  Pandangan Dari Jalan Masuk Ke Kawasan Sekolah

                                                                   Bangunan Asrama

                                                                Dorm Tempat Membute...

                                                       Dewan Makan Tempat Aku Mamam...

Aku hanya sempat menuntut ilmu kat sekolah ni selama sebulan je...sebabnya....

  • aku ni x leh nak duk jauh2 ngan mak aku...biasalah budak lagi kan...
  • sekolah ni masa tu baru je buka...so boleh dikatakan tiap2 malam ader je la budak yang kena histeria..seram aku beb...
  • pelajaran aku merosot coz x dpt concerntrate...asyik ingat umah je....
DAN YANG PALING PENTING....

aku ni kuat makan..so perut aku ni x leh nak ikut jadual makan kat hostel...kui kui kui....

maka aku pun keluar dari sekolah ni dan meneruskan persekolah di sekolah lama aku...Sekolah Kebangsaan St. Aidan , Bahau.
Logo @ Lencana Sekolah

.