Jumlah pengunjung setakat ini .

Google+ Followers

Sokongan korang amat , amat , amatttttt dihargai .... ummmmuuuah!

December 17, 2010

My Awang....

2 hari lagi besday my hubby...en3 kali ni rasa mcm nak cite sikit pasal buah hati aku yg sorang nih..

.

Nama penuh dia Rohaizam Ismail...aku knl dia masa aku blaja kat KIJ..perkenalan yg x disengajakan telah membawa kami ke jinjang pelamin...cite nye camni...

Satu hari aku nk tepon kawan aku...ntah mcmne aku tersalah dail...terdengar suara halus kat hujung sane...aku letak tepon...pastu tepon aku berbunyik...alamak..." Awak nk tepon saper?' suara tu tanya aku..."Errrrr...saya tersalah dail lah...sori..." aku ckp sambil tepuk dahi sendiri...Dan perbualan terhenti setakat tu...Seminggu kemudian ...." Kite nak kawan ngan awak boleh "....dan sejak dari hari tu kami pun berkawan..tapi masih belum jumpa...Sebulan kemudian...aku ajak kawan2 aku temankan aku jumpa dia....pertama kali jumpa...kawan2 aku termasuklah aku menggelarkan dia "Ninja Turtle" sebabnya dia tersangatlah...."comel".

Lima tahun berlalu...sampai masa dia jumpa mak ngan ayah...soalan cepu emas yg ayah tnya kat aku lepas dia jumpa ...." betul ke kau kawan ngan dia ma ". tanya ayah..."apsal" aku tanya balik... " kalau kau peluk dia..hilang dia kat celah ketiak kau "...balas ayah sambil garu kepala....aku diam je....pastu aku balas..."dulu ayah pesan carik org yang sayang kita kerana diri kita , ma dh jumpa orang nya"...


Akhirnya....12 / 3 / 2004
Secara rasminya aku menjadi tunangan Rohaizam Ismail...dan tarikh ini lah pertama kali nya aku bertentang mata dengan bakal mertua , bakal2 ipar , bakal2 biras dan bakal2 anak sedara...aku nak share n gan korang incident semasa hari pertunangan...

Beberapa jam sebelum rombongan dari Terengganu sampai...tepon aku berbunyik...perbualan nye lebih kurang macam nih..

Abang : Ma...family abang dah sampai lum?
Aku    : Belum ....nape?
Abang : Abang nak bagitau nih...abang rasa cincin yang mak beli tu x muatlah..
Aku    : Nape...?
Abang : Tadi kakak abang bagitau...diorng cari cincin yg sama saiz ngan contoh cincin yg Ma bagi tu...tapi xder...yg kecik sikit dari tu ader lah... so diorng beli yg tu...macam ne nih...
Aku    : Takpelah..nanti Ma fikirkan...

alamak....camne nih...otak aku dah ligat pikir...kalau x muat karang..gerenti diorang gelakkan aku...sku terpandang losyen kat atas almari..dengan bantuan kengkawan yg temankan aku kat dalam bilik..aku pun melumurkan losyen tu kat tangan aku...

Masanya sudah tiba...sebaik sahaja aku keluar dari bilik...semua mata pandang ke arah aku...ada yg terkejut...ada yg tersenyum....hiiiiiiii....malunye....
dan itulah kali pertama aku bertemu mata ngan bakal mak mertua...baru lah aku tau kenapa bakal suami aku tu "comel"....di saat cincin disarungkan ke jari manis.....aku senyum sambil menahan jari yang menggigil...tiba2..."Ah sudah, dok muak nih...guane?"tiba2 mak terdengar suara ibu mertua ku..."Muak...buleh...buat gini...."selamba je aku tarik tangan aku dan aku tolak sendiri cincin sampai muat kat jari aku....semua mata  memerhatikan...pastu tengok masing2 menahan senyum....

Bila bertunang, aku amik peluang untuk kenal lebih dekat abang n family..ternyata mereka dapat menerima aku seadanya....kalau korang nak tau..dalam family dia...abang merupakan anak yg bersaiz paling kecik...dan aku pulak merupakan menantu yg paling "besar"...tapi mereka tidak pernah mempersendakan saiz aku...aku rasa sangat dihargai walaupun pada mulanya bahasa pertuturan kami macam ayam ngan itik...aku akan cite pulak beberapa cite menarik semasa perkahwinan kami di en3 yg akan datang...tungguuuuuuu

Buat my hubby...Happy Birthday Sayang..... 

Post a Comment

.

.
.

.

.

.

.

.

.
.