Sokongan korang amat , amat , amatttttt dihargai .... ummmmuuuah!

Jumlah pengunjung setakat ini .

January 08, 2019

I am back!!!

Accchooommm!
Pergh!! Giler bersawang blog den! Hahahah!
4 tahun tak menjengah. Kalau ada hantu dah lama bersaka blog ni agaknya.. Hihihi..

Assalamualaikum lalingg..
Aku muncul lagi setelah 4 tahun ku isishkan blog ni. Maklumlah, buat-buat sibuk. Entah apa yang aku sibukkan, entahlah kan?
Alhamdulillah masih diberi peluang merapu kat satu-satunya blog yang pernah aku jadikan platform utama untuk mempromosikan novel-novel aku satu masa dulu. Jasamu  bloig tetap ku kenang walau dah 4 tahun tak jenguk kau. Heheh!

Wokey! Apa dah jadi dalam tempoh 4 tahun ni?
Macam-macam ada!!!!
Yang sedih, yang hepi, yang sadis, yang suam-suam kuku, yang tak happening, yang pening, semua ada. Kalau nak cite satu-satu mau jadi novel setebal 1000 pgs pulak nanti. So aku sorotilah mana-mana yangaku ingat ye. Harap korang tak bosanlah membacanya..

Alhamdulillah, dalam tempoh ini dahberbelas-belas novel yang berjaya aku hasilkan. Ada yang diterbitkan oleh publisher, ada yang aku terbitkan dalam bentuk ebook dan ada juga aku terbitkan secara ghostwriter. Macam2 genre juga aku cuba. Santai, komedi, romantik dan thriller. Cuma genre seram aje aku tak buat lagi. Bukan tak nak buat, tapi belum ada seru nak menulis genre camtu. Penakut pun ya jugak kot. Hahaha!!

Satu lagi kejayaan manis sejak aku bergelar penulis, novel berjaya diadaptasi.


Tak sangka novel yang aku tulis dalam keadaan yang paling santai ni berjaya diadaptasi. Masa tu Allah aje yang tahu betapa hepinya aku. Walaupun tak sepopular drama2 adaptasi yang lain tapi sudah cukup bagi aku satu kepuasan. Sekurang-kurangnya aku dah berjaya buktikan pada diri sendiri hanya dengan keberanian sahaja segala yang kita angankan akan menjadi kenyataan. Alhamdulillah.  Semuanya berkat dorongan dan doa semua orang yang aku ayang dan sayang aku. Ada ke yang sayang aku ni? Hahah!

Kalau 2015 merupakan tahun paling banyak novel aku keluar. Tahun 2018 mencatat rekod, langsung tak ada novel yang keluar. Aku sibuk dengan persiapan kenduri adik bongsu. Ada novel yang sedang ditulis tapi kebanyakannya hanya separuh jalan. Tanggungjawab dan komitmen lain  pun makin bertambah.  Tapi aktiviti menulis tetap akan aku teruskan.

2019...
Niat di hati nak menyambung semula manuskrip2 yang terbengkalai. Tetapi Allah sebaik-baik perancang, DIA bagi aku rehat lagi setahun. Sebab? Ada BABY lain yang lebih istimewa bakal keluar tahun ini.
Mungkin korang tahu IZMA QAHIERA wujud dari gabungan nama aku, suami dan anak3.  Kononnya dulu aku fikir mungkin rezeki aku setakat Izma Nurul Syafiqa, Izma Nurul Syaqira dan Izma Nor Syahir. Macam aku kata, rezeki Allah tak siapa yang mampu sangkal. Izma Bongsu bakal muncul tak lama lagi. Syukur sangat2. Ketika aku menulis cacatan ni Izma Bongsu  berumur 21 minggu dalam kandungan. Inshaa Allah satu hari nanti dia pun akan macam kakak2 dan abg dia, dapat baca catatan aku ni.
Buat anak2 ibu, terima kasih kerana menjadi pendorong untuk ibu teruskan perjuangan sebagai penulis. Saaaaayang korang sendat2!!!

Wokeyyy, aku stop dululah ye.. Nak sambung mengemas apa2 yang patut kat blog ni. Untuk korang yang terbaca blog ni, sudi2 lah tinggalkan komen sebagai bukti korang masih ingat kat aku. Hihi.. Kalau berminat nak lengkapkan koleksi Izma Qahiera, korang PM aku kat FB wokeyyy.  Tatataaaa...


.

.
.

.

.

.

.

.

.
.