Jumlah pengunjung setakat ini .

Google+ Followers

Sokongan korang amat , amat , amatttttt dihargai .... ummmmuuuah!

October 21, 2012

AlAhAi QiRa.....

2 minggu ni anak aku yg sorang bnyak betul karenah nya...

kadang2 gelagat dia mencuit hati aku...kadang2 perangainya boleh buat aku urut dada....sapa dia?


Izma Nurul Syaqira....

kat atas tu gambar dia masa kecik2..

anak aku yg sorang ni mmg agresif sikit orangnya...tapi dia agak pendiam...antara 3 orang anak2 aku, dia ni lah masa kecik2 bnyak kali jatuh...masih aku ingat lagi...masa umur dia 5 bulan aku pernah refer dia ke specialist sbb dlm masa sehari sampai 3 kali dia jatuh katil sampai berdarah hidung....tapi....Alhamdulillah...doktor kata...."she's ok"




 
hmmmm .....itu cite dia masa kecik....skrg ni dh 5 thn umur si Jepun aku...

dia ni ada satu peel yg aku kurang gemar....dia suka menangis atau dlm bahasa kasarnya "melalak" klu dia berkehendakkan sesuatu....mcm lah org lain boleh fhm "bahasa lalak" dia tu...

nak dijadikan cite... satu mlm lepas aku balik dari berniaga , lepas aku jemput 3 Izma aku ni kat umah pengasuh...x semena2 dia bantai melalak...mcm orng kena rotan gamaknya...bila aku tnya dia x mau jawab...

mula2 aku tnya dgn nada yg lembut...eh! makin kuat pulak volume nya...jam kat dinding dah pukul 1 pagi..bimbang mengganggu jiran2 dgn suara dia...hubby bawak dia masuk bilik...tapi raungannya masih belum reda...

aku pun malas dh nk pujuk...terus capai tuala dan masuk bilik air...baru je nk bersiram...tiba2 pintu bilik air tu ditendang kuat dari luar....amboi....sudah lebih betul si Jepun...sambil melalak dia tendang2 pintu bilik air tu...


aku sarung semula baju , dan keluar dari bilik air...tahap kesabaran dh makin nipis..

aku : Qira nak apa ni..dh malam ni...bising lah..

dia masih meraung lagi....kali ni habis semua bantal di balingnya...aku ketap bibir....

" Kau ni ibu tnya elok kau x mo jawab...pukul pun tidak , kau bantai meraung ye...ko tunggu kejap..."

Aku dh hilang sabar..plus dgn badan yang penat...aku rentap tali pinggang hubby yang tergantung kat belakang pintu bilik...

"Kau nak ni?"

Terpandang je benda yang aku genggam tu serta- merta volume Jepun menurun...tapi masih teresak-esak lagi...

" Kau nak apa ?"

Dengan suara yang tersekat-sekat...." Qira nak makan roti..."

Hadoi....roti punya pasal pun dia blh bantai melalak!!!! Korang rasa apa yang jadi lepas tu?



Post a Comment

.

.
.

.

.

.

.

.

.
.