Jumlah pengunjung setakat ini .

Google+ Followers

Sokongan korang amat , amat , amatttttt dihargai .... ummmmuuuah!

April 28, 2011

Kisah 2 budak Hilang....

Last week kitorng g shopping baju sekolah kakak ...mcm biasalah , aku mengangkut semua askar2 aku ikut sekali..dibantu oleh en.hubby..Sebelum tu kat dlm keta aku dh siap pesan kat abah, jgn lepaskan adik..kalau x larat nk dukung..letak je dia dlm troli...abah diam je...

Masuk je kat dlm kedai baju ....

Mula2 semua masih terkawal lagi ...tapi lama2 Syahir dh mula gelisah...dah mula mengeliat2 nak lepaskan diri dari dukungan...aku pulak tgh sibuk mencuba2 baju kt badan kakak...

Nak jadi cerita...aku panggil abah utk tgk baju yg aku pilih utk kakak..Saje lah nk  tnya pendapat dia..Masa tu aku tgk Si kecik tu berjalan terkedek2 kat depan abah....Sambil mulut dia terjerit -  jerit...Sukalah dapat lepas...pastu aku tgk dia main nyorok2 ngan Syaqira kat celah2 baju tu...Pastu aku ngan abah leka mencari baju2 lagi utk budak2 ni...Tetiba kakak tanya...

Kakak : Ibu , Qira dengan Adik mana?

Aku toleh kiri kanan , pastu aku tengok abah dh berlari menuju ke pintu masuk kedai baju tu...dia tanya guard yg berdiri kat situ...aku perhatikan dari jauh guard tu geleng2 kepala nya..Darah aku mula berderau..mula2 fikir yg bukan2....Tetiba aku terdengar suara Syaqira mengilai-ngilai ketawa...

"Ha ha ha ha ...ibu..adik ader kat celah baju ni ha!!!!"

Abah meluru kat tempat Syaqira berdiri...pastu aku tengok abah pun gelak besar sambil dukung Syahir yg dah pucat lesi...Agaknye dia x jumpa jalan keluar dari tempat baju tu kot...

"Kan ibu dh pesan jgn lepaskan adik." Aku mulalah nk membebel ...tapi bila tgk adik tersenyum ...terbantut lak aktiviti membebel aku...pastu aku sambung pilih baju lagi...Tetiba...

Abah : "Ibu....Qira mana?!!!"

Oh my God!!!!!Lagi sorang pulak ilang..kali ni aku terus g kat cashier...tanya ada CCTV x dlm kedai tu..Tapi belum sempat cashier tu menjawab ...salah seorang pekerja kat kedai baju tu menyapa aku...."Kak , tadi saya nampak dia kat tempat anak lelaki akak tadi..."

Abah pergi balik kat tempat dia jumpa Syahir tadi..Tapi Qira x der kat situ...Aku dh mula gelabah...tapi dari jauh aku terdenar suara budak nangis....

"huuuuuuuuu.....huuuuuuuuuu...abahhhhhhhhh....ibuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!"

Pekerja2 kat dlm kedai baju tu pun tolong cari sekali...rupa- rupanya dia cari Syahir..tapi sudah nye dia sendiri yg lost!!! huh....

Lepas kejadian tu..dua2 x berani nk jalan jauh2..Syahir pun x berani nk turun dari dukungan abah..Si Jepun pulak jalan sambil pegang baju aku .
Post a Comment

.

.
.

.

.

.

.

.

.
.