Sokongan korang amat , amat , amatttttt dihargai .... ummmmuuuah!

Jumlah pengunjung setakat ini .

April 15, 2011

I miss bloggingggggggggg

Waduh...lama nya x merapu . Kesibukan yg melanda 2 3 minggu tlh menyebabkan aku kekurangan masa utk menjengah . Kalau ikutkan banyak menda yg aku nk tulis..tapi dgn line problem , melayan karenah anak2 , kerja2 umah yg x penah selesai , part time job yg baru aku buat..huh mmg x ckp masa.Hari ni ader kelapangan sket , aku curik2 masa  nk mengetuk2 keyboard ni ha..rindu sangat nk menaip sudah tidak tertahan lagi..he he he ..Apa aku buat yg sampai xder masa nk mengemas blog ni eh...

Part time kat umah
Aku dpt offer dr mak budak yg aku asuh ni utk buat part time , mengira & mengikat envelope kat umah..mula2 mcm x nak..tapi bila fikir balik..x rugi mencuba..lagipun sambil nengok tv pun blh buat kj...duit masyuk jugakkan..baru 5 hari buat dah 200 kotak berjaya aku siapkan..kerja nya mmg senang tapi aku ni x thn duduk lama2 , sakit pinggang...plus dgn setiap hari tdo kul 2 pagi ...pastu kul 5 pagi dh kena bgn ...kepala pun jadi kembang..semalam aku telah diarahkan oleh mr.hubby utk stop 4 awhile sebab aku dilanda sakit pinggang dan demam...huwaaaaaaaaa....

Syahir oh Syahir...
Hmmm ...budak kecik ni pun merupakan salah satu sebab aku x dpt nk mengadap monitor ni lama2...sebabnya..makin membesar..makin aktif budak kecik nih..antara perkara negatif dan positif yg berlaku antara aku ngn budak kecik ni....

Malam ABPBH yang malang....
Tengah aku syok2 melayan ABPBH ..si kecik ni x habis2 main kejar2 ngan kakak-kakak dia...tapi bila time iklan blh lak duduk diam2..bila start je balik ABPBH tu..mulalah diorng riuh- rendah...Masa tu..aku mmg tgh leka ngadap TV...tetiba Syahir datang terkam aku dari belakang...aku diam je...pastu dia landing pulak atas riba aku...then bangun balik sambung main kejar2...At the 2nd time si kakak ngn jepun kejar si kecik , dia berlari kononnya nk menyorok kat aku..tapi suddenly kepala dia terhantuk kat muka aku ....

Perghhhhhhhh!!!!!!!..Kebas muka aku kejap..kalau ikutkan hati mmg teruk kena lepuk budak2 bertiga tu..tapi aku sabar je sambil tangan menekup muka ....berdesing telinga aku beb...Tapi yg pelik nye apsal kebas kat muka aku  lambat surut...Tetiba kakak menjerit.." Ibu...darah!!!!!"...Alamak...!!!!Aku tercedera ke?...Cepat2 aku masuk dlm bilik air..Sebaik saja aku tundukkan muka ke sinki...darah menitik2 laju kat dlm sinki...Aku cuba sentuh hidung aku tapi x der drh yg keluar dr situ...then aku sentuh mulut...yup....dr situ lah darah tu keluar...tapi aku masih x tau lg besar ke x luka nya sebab muka aku masih kebas...Makin aku berkumur2 makin banyak darh yg keluar...Si kakak ngan Jepun dh mula terjerit-jerit panggil abah diorng.." Abah...cuba g tgk ibu kat dlm toilet..banyak darah..."

Abah menjenguk aku sambil dukung Syahir...tetiba Syahir nangis...konon2 rasa bersalah la tu..ceh!Abah letakkan air batu kat bibir aku yg luka utk berhenti kan darah...almost 30 minit baru kebas kat muka aku ilang...abah dh ajak aku g kinik coz muka aku dh pucat...tp aku x nak ... eeeeeeeeeeeee.....takuuuuuuuuuuttt...Bila aku nengok bibir aku kat cermin..luka nya x lah besar sgt..tapi agak dlm...Pastu aku senyum sorang2...dh mcm mulut Anita Sarawak daaaaaaaaaaaaaaaaa......

Gugurnya airmata ibu ....
Si Syahir ni tgh sibuk nak belajar bercakap..kakak2 dia pun join sekali ngajar dia bercakap...dia dh boleh cakap abah , mama , kakak ,adik ,tido..mcm2 lagi. Tapi dia blm blh panggil "ibu".Puas aku ajar...tapi yg keluar dari mulut dia ..."babah"

Kelmarin masa aku tengah sibuk mengira & mengikat envelope. Budak kecik tu sibuklah mengendeng kat tepi meja. Puas dia cuba nk panjat meja tu tp berjaya sebab aku dh simpan semua kerusi bagi mengelakkan dia panjat meja tu.Maybe sebab geram sgt x dpt nk kacau aku , mulut dia mulalah bising.."nak..nak..nakkkkkkkkkkkkkkk!!!!!..dia dh mula menjerit..Tapi aku buat dek je...Abah ngn kakak2 dia juz tolong gelakkan je...

Tetiba..."eeeeeeeee....nak..nak..eeeeeeeeeeeeee.....buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!.....

Semua mata pandang ke arah Syahir...terhenti tangan aku kejap..."Betul ke apa yang ibu dengar abah?" aku tnya abah.." Dia sebut ibu kan?" Abah tanya aku balik..."Yelah..kakak pun dengar dia sebut ibu..Qira dengar x?" kakak pulak menyampuk.Syahir jadik pelik tengok suma orang pandang kat dia..."Adik nak apa?" aku saja umpan dia untuk sebut perkataan keramat tu lagi sekali...

"Adik nakkkkkkk....nakkkkk....ibuuuuuuuuu.....nakkkkk tuuuuuuuuuuuu!!!!!" dia  merengek sambil berguling2 atas lantai...Pantas aku bangun & dukung  then peluk dia ,cium2 pipi dia sampai dia naik heran apsal tetiba je aku gomol dia..Abah juz pandang sambil senyum lebar ..." Good boy!!!" jerit kakak ngan Qira. Ya Allah..x sedar airmata aku mengalir laju ..Dah lama aku tunggu dia sebut perkataan tu ...dulu kakak2 dia senang je nk sebut perkataan tu bila di ajar.Tapi adik ni lewat sikit...tu yg menbuatkan aku sebak bila dia dpt sebut perkataan tu..Dan keesokannya dia mempraktikkan perkataan tu sekerap mungkin...sampai dh bertukar sebutan nya "ibu....ibuuuuuuu..bubuuuuuu....bruuuuu....bruuuuuuu...bruuuuuummmmmm...bruuuuummmmm...pit piiiiiittttt"...terjerit2 budak kecik ni sambil naik keta mainan dia...ha ha ha

1 comment :

BUNGA said...

salam ziarah..
rasa terharu kan bila anak dah pandai cakap.. saya pun bila dgr anak baru nk belajar berckp, rasa seronok sgt :)

.

.
.

.

.

.

.

.

.
.