Sokongan korang amat , amat , amatttttt dihargai .... ummmmuuuah!

Jumlah pengunjung setakat ini .

December 01, 2010

Semakin Mengembang

Hari ni aku cuba ingat balik zaman2 kecik aku yg best2 je...yg x best nnt lain kali aku cite...

Mak aku dh htr aku g skolah tadika masa umur aku 3 thn lagi...masa tu bukannya nk belajar sangat pun..saje gatal nk ikut kakak aku..lagipun tadika  masa tu kat bawah berek polis tu je...Cikgu Maimun...emmm..cikgu ni mmg best...dia ni rajin melayan aku coz aku antara yg paling muda kat tadika...aku ni pulak ,,,pantang baju kotor sikit..mesti naik ke tingkat atas..umah aku tingkat 3...salin baju...pastu turun balik...masa kat atas ...selain dari tukar baju...kak ju akan bagi aku makan...emmm..makan lagi...

Zaman kanak2 aku mmg meriah dgn kengkawan yg sebaya dan yg x sebaya...semuanya aku redah...part yg paling aku suka..bila akhir thn..majlis penyampaian hadiah...aku mesti take part jugak....menari, menyanyi,pakaian beragam...semua aku sapu hbs...masa tu blm tau malu lagi..bila org puji comel, montel.. hidung aku kembang kuncup sbb suka...muka pun merah padam ..cite tang part pakaian beragam...masa tu mak lah yg bertungkus lumus siapkan baju utk aku ngan along...(aku tgh menyelongkar semula album2 lama..kalau jumpa gmbr tu aku akan upload kat blog ni..ok) kimono , gaun pengantin , baju pari2...peh..kalau la baju2 tu masih ader..akan aku tunjukkan pada anak2 aku....

"Ayah Ibu  selalu...bertanyakan pada ku...
Bila dewasa nanti apa aku nak jadi...
Ibu ku pun bertanya..apa jawapan jua..
Ku tanyakan diriku...masih ku tidak tahu.."

"O...ooo..oooo..susah juga nak jadi dewasa...
O..oooo..ooo..kalau boleh nak begini saja...
Begini saja..."

"Nenek ku pun bertanya..aku geleng kepala..
Lalu dia berkata..memberikan jawapnya..
Bila dewasa nanti jadi orang berguna..
Berjasa pada nusa...berjasa pada bangsa..."


Bait2 lirik ni masih segar dalam kepala otak aku...kerana?...lagu ni memang mak cipta untuk aku..dan kerana nak menghafal lagu ni...aku kena dera ngan mak...( dia x pukul pun..tapi time tu aku rasa dia tgh mendera aku..) Mak letak sepinggan nasi panas ngan seketul peha ayam kat depan aku....nyum..nyum..nyum...pastu dia cakap.." Selagi kau belum hafal lagu ni siap dengan gayanya sekali..kau pandang je la nasik tuh...." huuuuu.....

Mak dh mengasah bakat aku sebagai penyanyi sedari aku kecik lagi....seingat aku la...sampai family aku dah pindah keluar dari berek polis pun diaorng masih jemput aku sebagai penyanyi jemputan dalam majlis2 keramaian di balai polis.. aku yang x tau apa2 ikutkan jelah...yang penting seronok...Lagu2 Ramlah Ram, Uji Rashid,Francesca Peter, Zaiton Sameon ,Rohana Jalil , Andrian adalah yg tengah top masa tu...

Dalam pada tu tabiat makan aku semakin berubah...aku akan cepat lapar kalau aku tgh nervous , cepat marah kalau aku lapar...dan yang paling teruk aku boleh bangun tengah2 malam...masuk dapur dan selongkar apa sj yg boleh dimakan kat dalam peti sejuk...

Perangai aku pun dah mula berubah dari seorang kanak2 yg suka bergaul, aku lebih suka berkurung dalam rumah dan buat aktiviti aku sendiri...aku suka indoor game....main keyboard , drawing  dan hobby yang paling best aku share ngan ayah aku...karaoke....

No comments :

.

.
.

.

.

.

.

.

.
.